Phone +45 3145 0499

ITIL® Service Strategy

Kursuspris kr. 6.500,00

ITIL® Service Strategy

Vi tilbyder et kursus med certificering i modulet ITIL® Service Strategy, fleksibelt opbygget og med eksamen.

ITIL® Expert Program

Lifecycle Expert Program omfatter 5 moduler, samt modulet "Managing Across the Lifecycle" der tilsammen fører til certificering som "ITIL® Expert in IT Service Management".
Dette modul Service Strategy er en selvstændig certificering, men også en del af ITIL® Expert programmet.

Dette modul omfatter:

  • Definition af Service Strategy, herunder formål og målsætninger.
  • Definering af services og "Market Spaces".
  • Financial Management.
  • Service Portfolio Management.
  • Styring af efterspørgslen.
  • At drive strategien gennem Service Lifecycle.
  • Forståelse for succesfaktorer og ricisi.

Kurset indeholder:

  • 3 måneders adgang til akkrediteret online e-learning kursus
  • ITIL® Service Strategy Pocketbook fremsendes.
  • Bogen "Introduction to the ITIL service lifecycle" fremsendes.
  • Adgang til e-mail support fra akkrediteret ITIL® træner
  • Adgang til 3 ITIL® Service Strategy test-eksamener
  • Eksamen - afholdes som "Hjemme Eksamen", læs mere om dette nedenfor.

Pris

Samlet pris inklusiv eksamen er 6.500 kr. (ex. moms)

Sprog

Alt materiale er på engelsk og eksamen afholdes på engelsk.

Fleksibel eksamen

Eksamen afholdes med såkaldt "Remote Proctor" og betyder at du kan afholde din eksamen hvornår du vil, og hvor du vil, overvåget via webcam i stedet for en fysisk censor. Du vil få alle instruktioner omkring dette ved tilmelding. Du skal bare have adgang til en PC/Mac med Internet forbindelse samt et webcam

Eksamen

Eksamens varighed: 90 minutter + ekstra 30 minutter hvis kursistens hovedsprog ikke er engelsk.
Eksamens format: 8 komplekse multiple choice spørgsmål, scenario baseret. Gradueret pointsystem, hvilket betyder at der er 4 svarmuligheder hvoraf en giver 5 point, en giver 3 point, en giver 1 point og en giver 0 point.

Eksamens sprog: engelsk
Krav til at bestå eksamen: 28 point ud af 40 mulige(70%).
Gennemgang af alle e-learning lektioner er en forudsætning for at kunne tilmelde sig eksamen.

Forudsætninger

For at gå til eksamen i dette kursus, skal kursisten være certificeret i ITIL V3 Foundation (eller ITIL V2 Foundation samt ITIL V2 til V3 Bridge certificeret) Et rimeligt niveau på engelsk er tilrådeligt for at kunne gennemføre forløbet. det anbefales at have minimum 2 års IT erfaring.

Omfang

Du skal forvente at bruge minimum 21 timer på gennemgang af kursusmaterialet, herunder videoundervisning (gennemgås mindst 2 gange) Study Guide, quizzer og testeksamen. Det anbefales at bruge yderligere 21 timer på at læse Syllabus og Service Design e-book (inkluderet i materialet). Derudover bruges 2 timer på selve eksamen.

expert box

Læs mere om ITIL® på den officielle website

 


ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited.
The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited.

Information

ITIL® Expert Program

ITIL® (IT Infrastructure Library) er den mest udbredte metode indenfor IT Service Management (ITSM) i verden. ITIL® giver et sammenhængende sæt af Best Practice metoder, udarbejdet på basis af erfaringer fra både det offentlige og den private sektor.
ITIL® tilbyder certificeringer indenfor to grund moduler, Lifecycle og Capabillity. Vi tilbyder indtil videre alle kurser indenfor Lifecycle Intermediate modulet.
Capability modulet er for dig der ønsker at specialisere dig indenfor drift og implementering af ITIL® processer.
Lifecycle modulet er for dig der har, eller ønsker, en manager/ teamleder rolle i en virksomhed, Lifecycle har fokus på de ledelsesmæssige aspekter i implementering og styring af ITIL®.

Sådan bliver du ITIL® Expert

For at starte på Intermediate forløbet, skal man have en certificering i ITIL® Foundation.
For at blive certificeret som ITIL® Expert, skal man opnå 22 point (Credits). Hver certificering på Intermediate niveauet giver 3 point, Foundation certificeringen giver 2 point og Managing Across the Lifecycle (MALC) certificeringen giver 5 point.
De 5 Lifecycle Intermediate kurser, samt kurset "Managing Accross the Lifecycle", alle beskrevet nedenfor, vil, sammen med din ITIL® V3 Foundation certificering, give dig 22 point og du vil således blive certificeret som ITIL® Expert.

Enkeltkurser eller et samlet forløb?

Kurserne kan tages som selvstændige certificeringer, eller som et samlet forløb. Ved at tage et samlet forløb opnår du en stor besparelse. Læs om vores ITIL® Expert Program under menupunktet "kurser"

Se eksempel på e-learning til ITIL© Expert - Service Strategy



Vejen til ITIL® Expert

ITIL® Lifecycle kurser:

Service Operation:

 

    • Introduction to Service Operation.
    • Service Operation Principles.
    • Service Processes.
    • Common Service Operation Activities.
    • Organising Service Operation.
    • Technology Considerations.
    • Implementation Considerations.
    • Challenges, Critical Success Factors and Risks.
 

Service Transition:

 

    • Introduction to Service Transition.
    • Service Transition Principles.
    • Service Transition Processes.
    • Service Transition Related Activities.
    • Organising for Service Transition.
    • Technology Considerations for Service Transition.
    • Implementation and improvement of Service Transition.
 

Service Design:

 

    • Introduction to Service Design.
    • Service Design Principles.
    • Service Design Processes.
    • Service Design Related Activities.
    • Organising for Service Design.
    • Considerations of Technology for Service Design.
    • Implementation and improvement of Service Design.
 

Service Strategy:

 

    • Service Strategy Principles.
    • Defining Service and Market Spaces.
    • Conducting Strategic Assessments.
    • Financial Management.
    • Service Portfolio Management.
    • Managing Demand.
    • Driving Strategy Through the Service Lifecycle.
    • Critical Success Factors and Risks.
 

Continual Service Improvement:

 

    • Continual Service Improvement Methods and Techniques.
    • Organization for Continual Service Improvement.
    • Technology for Continual Service Improvement.
    • Implementing Continual Service Improvement
    • Critical Success Factors and Risks.
 

 

For at blive certificeret som ITIL® Expert, uanset om det er indenfor Capability eller Lifecycle, skal modulet "Managing Across the Lifecycle" , MALC, bestås.

 

Managing Across the Lifecycle:

 

    • Service Lifecycle Key Concepts.
    • Communication and Stakeholder Management.
    • Integrating Service Management Processes Accross the Lifecycle.
    • Managing Services Across the lifecycle.
    • Governance and Organisation.
    • Measurement.
    • Implementing and Improving Service Management.
 

 

Læs mere om ITIL® her.

 


ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited.
The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited.

 

TILMELD DIG KURSET HER
VÆLG KURSUS
Adgang til e-learning Inkl. eksamen
3 mdr. adgang Ja, ITIL© Service Strategy eksamen
  • Kunde feedback
    "Godt med fleksibilitet i uddannelsen – jeg kunne studere når det passede i forhold til job, familie mv. Godt med en forberedelsesaften – den var både lærerig og hyggelig"

    Pernille Damtoft.

  • kunde-feed-back
    ”Jeg vil give Right Training 5 ud af 5 stjerner, og kan klart anbefale andre at tage Prince2 kurset via Right Training....”

    Morten Lind - Thomas Jaskov

  • Kunde feedback…
    E-learning delen kan efter min mening ikke stå alene, derfor er det perfekt at deltage i den forberedelsesaften Right Training også tilbyder, det gav virkelig meget. Generelt var jeg meget tilfreds med forløbet”

    Janani Thayan, Projektleder, Team Online A/S

  • Kunde feedback
    ”Jeg opfattede kursusforløbet og firmaet som meget fleksibelt og det udleverede materiale var af meget høj kvalitet. Forberedelsesaftenen var god og inspirerende, men kan være lidt hård efter en lang arbejdsdag…”

    Karen Lauberg Lauritsen, Novo Nordisk

  • Kunde feedback…
    "Godt PRINCE2® e-learning materiale, Ok forberedelsesaften og fint materiale. Jeg vil gerne bruge jer igen…"

    Morten M. Christensen, 41 Concepts ApS

  • Kunde feedback…
    "Mine forventninger blev opfyldt til fulde, og forberedelsesaftenen hos firmaet er et godt supplement til e-learning kurset…"

    Martin Everhøj, Agema A/S

  • Kunde feedback…
    (Advanced Test Manager) "Perfekt og billigt kursus. Bogen og e-learning delen kom med det samme. Prøveaften var udmærket og eksamens tilmelding, som Right Training også tog sig af, fungerede perfekt. Vil meget gerne komme igen."

    Morten Lind - Gamma Partner ApS

  • Kunde feedback…
  • Kunde feedback…
    E-learning materialet til ISTQB Foundation var godt og meget forståeligt. Forberedelsesaftenen var fin, og god ide med en testeksamen. Rigtig godt med tilsendt prøveeksamen, gerne flere af dem..”

    Anette Linda Pedersen

  • Kunde feedback…
    "100% OK. Fin blanding af hands-on og præsentation." (Scrum Master kursist)

    Klaus Akselsen

    Se alle kunde anmeldelser

  • Kunde feedback…
    "Tak for et fantastisk kursus, Michael gjorde virkelig en forskel :)" om Scrum Master kurset, På LinkedIn.

    Jakob Øjvind Nielsen (Test Manager Post Danmark)

  • Kunde feedback…
    "det har været en enorm positiv oplevelse, og Michael var helt fantastisk til at involvere os, og han har i hvert fald fuldstændig styr på Scrum, han kunne relatere alle spørgsmål lige fra hoften. jeg føler mig helt klædt på til at kunne være scrum-master"
    Karsten Helbo Larsen
  • Kunde feedback
    ”Right Trainings selvstudie kurser indeholder det perfekte mix mellem fleksibilitet, kvalitet, sparring samt pris, for selvstændige konsulenter. .."

    Frank Hagedorn, NSC.dk

  • Kunde feedback…
    ”(Advanced Test Manager) "Perfekt og billigt kursus. Bogen og e-learning delen kom med det samme. Prøveaften var udmærket og eksamens tilmelding, som Right Training også tog sig af, fungerede perfekt. Vil meget gerne komme igen."

    Morten Lind - Gamma Partner ApS

  • Kunde feedback
    ""E-learning materialet til ISTQB Foundation var godt og meget forståeligt. Forberedelsesaftenen var fin, og god ide med en testeksamen. Rigtig godt med tilsendt prøveeksamen, gerne flere af dem..”

    Anette Linda Pedersen

  • Kunde feedback

    "I found Right Training very help full, professionally and practically to understand how Prince2 course work and pass the exam. Especially the trainer at Right Training has real time industry experience to help you to understand the concepts." (PRINCE2 kursus)
    Abid Mirza, AWNSOL.

  • Kunde feedback…
    "Forberedelsesaftenen var super, begge gange. Generelt godt og meget fleksibelt forløb, højt service niveau"

    Christian Mols. IT-Konsulent

  • Kunde feedback
    ”Rigtigt godt koncept at give kandidater mulighed for e-learning / forberedelsesaften / eksamen til en gunstig pris. Rigtig god forberedelsesaften hvor vi fik mulighed for at stille spørgsmål, se på forskellige emner, og at tage en prøve eksamen”

    John Clayton

  • Kunde feedback
    "ISTQB e-learning materialet  var meget godt, og det er der man får den reelle eksamenstræning. På forberedelsesaftenen er det meget interessant at få vurderet sine tilegnede kundskaber i forhold til andre kursister...

    Claus Mouridsen, M-IT ApS

  • Kunde feedback…
    Undervisnings formen med e-learning, lærebog og hjemme test var helt optimal for mig. Tilbuddet om at komme ind en aften og få eksamens vejledning og ekstra prøve er en rigtig god ide

    Mette Hye-Knudsen

  • kunde-feed-back....
    "Godt med fleksibilitet i uddannelsen – jeg kunne studere når det passede i forhold til job, familie mv. Godt med en forberedelsesaften – den var både lærerig og hyggelig"

    Pernille Damtoft.

  • Kunde feedback…
    "Meget fornøjeligt Scrum kursus som jeg virkelig har lært meget af og føler mig vældig godt rustet til at bruge. Underviseren er meget kompetent og indsigtsfuld, venlig, rar, med god situationsfornemmelse."

    Annelise Hansen. Fa.Guzzihansen

  • kunde-feed-back
    ”Underviseren var bare SUPER god, han er vildt inspirerende, og dygtig formidler. Tak for et godt kursus med turbo fart." (Scrum Master kursus)

    Liselotte la Cour

  • Kunde feedback
    "Gode forberedelsesaftener, super fleksibilitet. har været meget tilfreds med begge forløb (PRINCE2, ITIL)"

    Jesper Johansen, Boligmarkedet A/S

  • Kunde feedback
    "Gode forberedelsesaftener, super fleksibilitet. har været meget tilfreds med begge forløb (PRINCE2, ITIL)"

    Jesper Johansen, Boligmarkedet A/S

  • Kunde feedback
    ”Perfekt indhold, eminent underviser der på den korte tid formåede at gennemgå teori for at kunne bestå eksamen og for praktisk forståelse koblet med praktiske diskussioner og flere øvelser. Den bedste underviser jeg har mødt...” (Scrum Master kursus)

    Asim Hanif

  • Kunde feedback…
    "Øveaftenen er godt, den gav også et par gode fif mht. brug af bogen, læsning etc..."

    Thomas Nissen, Administrationschef - Ankestyrelsen

  • Kunde Feedback
    ”PRINCE2 e-learning modulet er absolut udmærket. Det er en stor fordel at kunne gennemgå træning/materiale, når tiden er til det. Jeg oplevede det generelle kursusforløb som fremragende…”

    Knud Nyholm - Add-On Products

  • Kunde feedback

    "Tak for et fedt kursus J Lærerigt og med mange gode, praktiske erfaringer fra brug af Scrum gjorde kurset til en fornøjelse."

    Tomas Vedsmand, Partner, GEMBA Innovation