Phone +45 3145 0499

ITIL® Practitioner kursus

Kursuspris kr. 6.900,00
Inkl. ITIL© Practitioner eksamen

ITIL® Practitioner kursus

Den nye ITIL© Practitioner certificering er det næste skridt efter ITIL© Foundation, for professionelle der allerede har lært det grundlæggende indenfor IT Service Management (ITSM), og kender den forretningsmæssige værdi af velgennemtænkte og leverede ydelser.
Hvor ITIL© Foundation fokuserer på 'hvad' og 'hvorfor', viser ITIL© Practitioner "hvordan" man indfører og tilpasser ITIL i organisationen.
ITIL© Practitioner er for dem der ønsker en dybere forståelse og viden om ITIL, og som ønsker at få den praktiske dimension med, men som ikke har behov for at tage de mere specialiserede ITIL© Intermediate kurser eller blive ITIL© Expert.
Med ITIL© Practitioner certificeringen har du mulighed for at kunne bevise en viden indenfor ITIL© der ligger udover Foundation niveauet. Vi tilbyder et fleksibelt e-learning baseret kursus, med fremsendt lærebog og inkl. ITIL© Practitioner eksamen der som fleksibel web-baseret hjemme eksamen.
Du kan se videoen om ITIL© Practitioner fra AXELOS nederst på denne side.

Du får:

  • Akkrediteret e-learning kursus adgang
  • Bogen "ITIL© Practitioner Guidance" fra Axelos tilsendest.
  • Adgang til ITIL® Practitioner prøve-eksamen.
  • ITIL® Practitioner eksamen.

Pris

Samlet pris inklusiv eksamen er 6.900 kr. (ex. moms)

Sprog

Alt materiale er på engelsk og eksamen afholdes på engelsk.

Eksamen

Afholdes som web-baseret hjemme eksamen, på et tidspunkt der passer dig, du sender os besked når du er klar til eksamen, og vi fremsender eksamensinformation.
Eksamens varighed: 1 time 45 minutter
Eksamens format: Multiple choice, Open book (kun bogen "ITIL© Practitioner Guidance" fra Axelos må benyttes)
Eksamens sprog: engelsk
Krav til at bestå eksamen: 28 ud af 40 rigtige besvarelser (70%)

Forudsætninger

Man skal være certificeret i ITIL© Foundation for at gå til ITIL© Practitioner eksamen.

Omfang

E-learning kurset består af 10 moduler, hvert modul er beskrevet herunder. Derudover skal du gennemlæse bogen "ITIL© Practitioner Guidance" fra Axelos som du modtager med posten.

MODULE 1: COURSE INTRODUCTION
    Course Learning Objectives
    Course Agenda
    Module Learning Objectives
    Topics Covered in This Module
    Scenario-based Learning
    CSI Approach
    Guiding Principles
    Course Structure
    Certification
    Get to Know Each Other
MODULE 2: THE JOURNEY
    Intent and Context
    References
    Relevant Glossary Terms
    Module Learning Objectives
    A Message from the CEO
    Current Challenges
    The CSI Approach: What is the vision? Where are we now?
    The Assignment
    Sources and Inputs
    Decision Time!
    Debrief
    Template: Elevator Pitch
    Template: SWOT Analysis
    Template: Stakeholder Analysis Worksheet
    Template: Orientation Worksheet
    Template: CSI Register
MODULE 3: ORGANIZATIONAL CHANGE MANAGEMENT (OCM)
    Intent and Context
    References
    Relevant Glossary Terms
    Module Learning Objectives
    Topics Covered in This Module
    Purpose and Approaches
    Essentials for Successful Improvement
    Implementing a Successful Change
    Continual Improvement of OCM
MODULE 4: THE DESIRE
    Intent and Context
    References
    Relevant Glossary Terms
    Module Learning Objectives
    The CSI Approach: Where do we want to be?
    Where do we want to be?
    Vision to Measurement Trail
    Our Goals and Value
    Never Lose the Big Picture!
    Company Requirements
    The Assignment
    Sources and Inputs
    Presenting the Power of the Story
    Debrief
    Template: Presentation Worksheet
    Template: Stakeholder Worksheet
    EJ Airways CSI Register
MODULE 5: COMMUNICATIONS
    Intent and Context
    References
    Relevant Glossary Terms
    Module Learning Objectives
    Topics Covered in This Module
    Good Communication
    Communication Principles
    Communication Techniques
    Types of Communication
MODULE 6: THE ROADMAP
    Intent and Context
    References
    Relevant Glossary Terms
    Module Learning Objectives
    The CSI Approach: How do we get there?
    How do we get there?
    Refresher: Five Major Aspects of Service Design
    Refresher: Balanced Scorecard
    Mixing Frameworks and Methods
    A Message from Lynda, Head of PR
    The Assignment
    Sources and Inputs
    Getting into Character: You are EJ Airways!
    A Message from the CEO
    Meeting Time
    Debrief
    Template: Implementation Plan (including RACI and Workshop Checklist)
    Template: Meeting Notes
    Template: Balanced Scorecard
MODULE 7: METRICS AND MEASUREMENTS
    Intent and Context
    References
    Relevant Glossary Terms
    Module Learning Objectives
    Topics Covered in This Module
    Metrics and Measurements in CSI
    Cascades and Hierarchies
    Metrics Categories
    Assessments
    Reporting
MODULE 8: CHECK, CONTROL, AND REDIRECT
    Intent and Context
    References
    Relevant Glossary Terms
    Module Learning Objectives
    The CSI Approach: Did we get there?
    Did we get there?
    Refresher: DIKW Model
    Benefits Realization
    Progress Iteratively
    The Assignment
    Sources and Inputs
    Analysis Time
    Stop Your Work
    Discussion Time
    Debrief
    Template: Communications Campaign Checklist
    Template: Report Worksheet
    CSI Register
    Template: Benefits Realization Review
    Email: Automated Baggage Drop
    Email: Baggage Handling System
    Email: Internet on Board
    Memo: Culture Impacts
MODULE 9: STAY TUNED
    Intent and Context
    References
    Relevant Glossary Terms
    Module Learning Objectives
    The CSI Approach: How do we keep the momentum going?
    How do we keep the momentum going?
    Resistance Management Plan
    Reinforcement with Balanced Diversity
    The Assignment
    Sources and Inputs
    CEO’s State of Mind
    Debate Time
    Debrief
    Template: Resistance Management Plan
MODULE 10: GUIDING PRINCIPLES
    Intent and Context
    References
    Relevant Glossary Terms
    Module Learning Objectives
    Topics Covered in This Module
    The Guiding Principles
    Applying the Guiding Principles

Centrale punkter omkring ITIL© Practitioner

ITIL Practitioner benytter Continual Service Improvement (CSI) tilgangen som måden til at strukturere alle forbedrings initiativer.
ITIL Practitioner dækker tre nøgleområder der er afgørende for succes ved ethvert forbedrings initiativ:
  • Organisatorisk Change Management
  • Kommunikation
  • Måling og Metrikker.

 

"ITIL© Practitioner Guidance" følger 9 vejledende principper (på engelsk):
  • Focus on value
  • Design for experience
  • Start where you are
  • Work holistically
  • Progress iteratively
  • Observe directly
  • Be transparent
  • Collaborate
  • Keep it simple

Målsætning med kurset

Efter gennemførsel af ITIL Practitioner kurset vil deltagerne opnå følgende udbytte (beskrevet på engelsk):
  • Be able to use IT Service Management concepts that are important drivers of continual service improvement
  • Be able to apply the ITSM guiding principles in a real-world context
  • Be able to apply the CSI approach to manage improvements in a given organizational context
  • Be able to use metrics and measurement to enable continual service improvement
  • Be able to communicate effectively to enable continual service improvement
  • Be able to apply organizational change management to support continual service improvement

Se video fra AXELOS om ITIL© Practitioner

  

Information

ITIL® metoden

ITIL® (IT Infrastructure Library) Er globalt den mest udbredte metode til IT service management. ITIL® er et rammeværktøj, designet ud fra Best Practice metoder og udviklet i både den offentlige og private sektor.
ITIL® beskriver hvordan IT-ressourcer skal organiseres for at levere maksimal værdi, hvordan processer dokumenteres, og funktioner og roller i forvaltningen af IT-tjenester. ITIL® giver en systematisk og professionel tilgang til styring af IT-tjenester.

Brug af ITIL® giver mange fordele:

  • Reducerede omkostninger
  • Forbedrede IT-tjenester gennem anvendelse af Best Practice processer.
  • Øget kundetilfredshed gennem en mere professionel holdning til IT-service.
  • Standarder og retningslinjer.
  • Forbedret produktivitet.
  • Bedre udnyttelse af kvalifikationer og erfaring.

ITIL® overblik

Man kan certificeres på flere niveauer indenfor ITIL®, disse niveauer er bygget op omkring et point systemt, såkaldte Credit Points. Man starter med ITIL® Foundation (2CP) der giver den grundlæggende viden. Derfra kan man gennemføre et eller flere Intermediate moduler (beskrevet nærmere i forbindelse med vores ITIL® expert kursus), hvert modul giver 3 eller 4 CP. gennemfører man nok Intermediate moduler til at opnå minimum 22CP bliver man certificeret ITIL® Expert, de 5 af pointene skal være fra modulet "Managing Across the Lifecycle". Derfra kan man gå videre til at blive ITIL® Master. Skemaet nedenfor viser de enkelte moduler, og hvor mange point det enkelte modul giver.

ITIL® Practitioner

AXELOS tilbyder ligeledes et ITIL® Practitioner niveau, Practitioner certificering er ikke et krav i forbindelse med ITIL Expert, men der gives 3 credit points for gennemførsel af ITIL® Practitioner certificering. .

Our partner in high quality learning

TILMELD DIG KURSET HER
VÆLG KURSUS
E-learning adgang Eksamen
Ja, 6 mdr. adgang til e-learning Ja, ITIL© Practitioner eksamen
  • Kunde feedback
    "Godt med fleksibilitet i uddannelsen – jeg kunne studere når det passede i forhold til job, familie mv. Godt med en forberedelsesaften – den var både lærerig og hyggelig"

    Pernille Damtoft.

  • kunde-feed-back
    ”Jeg vil give Right Training 5 ud af 5 stjerner, og kan klart anbefale andre at tage Prince2 kurset via Right Training....”

    Morten Lind - Thomas Jaskov

  • Kunde feedback…
    E-learning delen kan efter min mening ikke stå alene, derfor er det perfekt at deltage i den forberedelsesaften Right Training også tilbyder, det gav virkelig meget. Generelt var jeg meget tilfreds med forløbet”

    Janani Thayan, Projektleder, Team Online A/S

  • Kunde feedback
    ”Jeg opfattede kursusforløbet og firmaet som meget fleksibelt og det udleverede materiale var af meget høj kvalitet. Forberedelsesaftenen var god og inspirerende, men kan være lidt hård efter en lang arbejdsdag…”

    Karen Lauberg Lauritsen, Novo Nordisk

  • Kunde feedback…
    "Godt PRINCE2® e-learning materiale, Ok forberedelsesaften og fint materiale. Jeg vil gerne bruge jer igen…"

    Morten M. Christensen, 41 Concepts ApS

  • Kunde feedback…
    "Mine forventninger blev opfyldt til fulde, og forberedelsesaftenen hos firmaet er et godt supplement til e-learning kurset…"

    Martin Everhøj, Agema A/S

  • Kunde feedback…
    (Advanced Test Manager) "Perfekt og billigt kursus. Bogen og e-learning delen kom med det samme. Prøveaften var udmærket og eksamens tilmelding, som Right Training også tog sig af, fungerede perfekt. Vil meget gerne komme igen."

    Morten Lind - Gamma Partner ApS

  • Kunde feedback…
  • Kunde feedback…
    E-learning materialet til ISTQB Foundation var godt og meget forståeligt. Forberedelsesaftenen var fin, og god ide med en testeksamen. Rigtig godt med tilsendt prøveeksamen, gerne flere af dem..”

    Anette Linda Pedersen

  • Kunde feedback…
    "100% OK. Fin blanding af hands-on og præsentation." (Scrum Master kursist)

    Klaus Akselsen

    Se alle kunde anmeldelser

  • Kunde feedback…
    "Tak for et fantastisk kursus, Michael gjorde virkelig en forskel :)" om Scrum Master kurset, På LinkedIn.

    Jakob Øjvind Nielsen (Test Manager Post Danmark)

  • Kunde feedback…
    "det har været en enorm positiv oplevelse, og Michael var helt fantastisk til at involvere os, og han har i hvert fald fuldstændig styr på Scrum, han kunne relatere alle spørgsmål lige fra hoften. jeg føler mig helt klædt på til at kunne være scrum-master"
    Karsten Helbo Larsen
  • Kunde feedback
    ”Right Trainings selvstudie kurser indeholder det perfekte mix mellem fleksibilitet, kvalitet, sparring samt pris, for selvstændige konsulenter. .."

    Frank Hagedorn, NSC.dk

  • Kunde feedback…
    ”(Advanced Test Manager) "Perfekt og billigt kursus. Bogen og e-learning delen kom med det samme. Prøveaften var udmærket og eksamens tilmelding, som Right Training også tog sig af, fungerede perfekt. Vil meget gerne komme igen."

    Morten Lind - Gamma Partner ApS

  • Kunde feedback
    ""E-learning materialet til ISTQB Foundation var godt og meget forståeligt. Forberedelsesaftenen var fin, og god ide med en testeksamen. Rigtig godt med tilsendt prøveeksamen, gerne flere af dem..”

    Anette Linda Pedersen

  • Kunde feedback

    "I found Right Training very help full, professionally and practically to understand how Prince2 course work and pass the exam. Especially the trainer at Right Training has real time industry experience to help you to understand the concepts." (PRINCE2 kursus)
    Abid Mirza, AWNSOL.

  • Kunde feedback…
    "Forberedelsesaftenen var super, begge gange. Generelt godt og meget fleksibelt forløb, højt service niveau"

    Christian Mols. IT-Konsulent

  • Kunde feedback
    ”Rigtigt godt koncept at give kandidater mulighed for e-learning / forberedelsesaften / eksamen til en gunstig pris. Rigtig god forberedelsesaften hvor vi fik mulighed for at stille spørgsmål, se på forskellige emner, og at tage en prøve eksamen”

    John Clayton

  • Kunde feedback
    "ISTQB e-learning materialet  var meget godt, og det er der man får den reelle eksamenstræning. På forberedelsesaftenen er det meget interessant at få vurderet sine tilegnede kundskaber i forhold til andre kursister...

    Claus Mouridsen, M-IT ApS

  • Kunde feedback…
    Undervisnings formen med e-learning, lærebog og hjemme test var helt optimal for mig. Tilbuddet om at komme ind en aften og få eksamens vejledning og ekstra prøve er en rigtig god ide

    Mette Hye-Knudsen

  • kunde-feed-back....
    "Godt med fleksibilitet i uddannelsen – jeg kunne studere når det passede i forhold til job, familie mv. Godt med en forberedelsesaften – den var både lærerig og hyggelig"

    Pernille Damtoft.

  • Kunde feedback…
    "Meget fornøjeligt Scrum kursus som jeg virkelig har lært meget af og føler mig vældig godt rustet til at bruge. Underviseren er meget kompetent og indsigtsfuld, venlig, rar, med god situationsfornemmelse."

    Annelise Hansen. Fa.Guzzihansen

  • kunde-feed-back
    ”Underviseren var bare SUPER god, han er vildt inspirerende, og dygtig formidler. Tak for et godt kursus med turbo fart." (Scrum Master kursus)

    Liselotte la Cour

  • Kunde feedback
    "Gode forberedelsesaftener, super fleksibilitet. har været meget tilfreds med begge forløb (PRINCE2, ITIL)"

    Jesper Johansen, Boligmarkedet A/S

  • Kunde feedback
    "Gode forberedelsesaftener, super fleksibilitet. har været meget tilfreds med begge forløb (PRINCE2, ITIL)"

    Jesper Johansen, Boligmarkedet A/S

  • Kunde feedback
    ”Perfekt indhold, eminent underviser der på den korte tid formåede at gennemgå teori for at kunne bestå eksamen og for praktisk forståelse koblet med praktiske diskussioner og flere øvelser. Den bedste underviser jeg har mødt...” (Scrum Master kursus)

    Asim Hanif

  • Kunde feedback…
    "Øveaftenen er godt, den gav også et par gode fif mht. brug af bogen, læsning etc..."

    Thomas Nissen, Administrationschef - Ankestyrelsen

  • Kunde Feedback
    ”PRINCE2 e-learning modulet er absolut udmærket. Det er en stor fordel at kunne gennemgå træning/materiale, når tiden er til det. Jeg oplevede det generelle kursusforløb som fremragende…”

    Knud Nyholm - Add-On Products

  • Kunde feedback

    "Tak for et fedt kursus J Lærerigt og med mange gode, praktiske erfaringer fra brug af Scrum gjorde kurset til en fornøjelse."

    Tomas Vedsmand, Partner, GEMBA Innovation